Wycieczka do Trójmiasta

102_6562    W dniu  21  kwietnia 2016r. członkowie chóru ,,Harmonia”  wraz z innymi kompanami wyruszyli na czterodniową wycieczkę.Pierwszego dnia po Toruniu oprowadził nas miejscowy przewodnik oraz skosztowaliśmy toruńskich pierników. Następnie udaliśmy się w dalszą podróż by zwiedzić okazały zamek w Malborku.Stamtąd pojechaliśmy prosto do miejscowości Sztutowo gdzie nocowaliśmy.W piątek rano wyruszyliśmy do Sopotu by podziwiać sopockie molo.Część uczestników udała się na piękny taras widokowy gdzie można było spróbować wody z licznym minerałami.Potem pojechaliśmy do Gdyni by zobaczyć ORP Błyskawica,Dar Pomorza ,Akwarium Gdyńskie i wjechać kolejką linową na Kamienną Górę by stamtąd podziwiać Gdynię i Bałtyk.Po powrocie w ośrodku wypoczynkowym odbył się wieczorek biesiadny gdzie licznym śpiewom nie było końca.Kolejnego dnia udaliśmy się do Gdańska by podziwiać Starówkę,Neptuna,Dwór Artusa a potem wyruszyć w rejs statkiem w kierunku Westerplatte.Po drodze mogliśmy zobaczyć Stocznię Gdańską i potężne statki.Na końcu rejsu czekała nas wspaniała niespodzianka!Weszliśmy na pokład promu WAWEL gdzie panowie z załogi oprowadzili nas i pokazali m.in.: mostek kapitański,kajuty,ładownie,restaurację,kino,dyskotekę…Prom ten przewozi do Szwecji samochody osobowe,ciężarowe i  do 1000 pasażerów wraz z załogą. Pełni wrażeń wróciliśmy na nocleg by po obiadokolacji udać się nad morze by podziwiać zachód słońca.Co prawda niebo było pochmurne ale na sam zachód rozjaśniło się.Przy tak pięknych widokach co odważniejsi  zamoczyli nogi w lodowatym Bałtyku a i znalazł się śmiałek który się wykąpał  :)… Ostatniego dnia ruszyliśmy w drogę powrotną by zwiedzić muzeum w Kartuzach na Kaszubach gdzie pani przewodnik przybliżyła nam życie Kaszubów i poczęstowała tradycyjną tabaką  a następnie skansen w Szymbarku gdzie zobaczyliśmy najdłuższą deskę na świecie,dom Sybiraka,Łagry,dom Trapera bunkier,drewniany kościółek sybiraka a na koniec ,,dom do góry nogami”. Emocji,które się odczuwa po wejściu do tego domku nie da się opisać.Po posiłku udaliśmy się w drogę do Zdun.Choć przez te cztery dni pogoda nie była najłaskawsza dla nas, za to uśmiech nie schodził z twarzy żadnego uczestnika wycieczki.102_6572102_6546102_6544102_6551102_6583102_6585